יום שלישי, 13 באפריל 2010

שינויים, חשיפה ומה שביניהם

פוסט שני שהוא פוסט ראשון -
פארק הירקון, תל-אביב, אני והלפטופ שלי (חברתי הטובה ביותר) כותבת את הפוסט השני שלי. מחשבות רבות מתרוצצות בראשי, לפני, בעת ובטוחה שגם אחרי, כתיבת פוסט אישי זה ואני מקווה להעביר חלק מתחושותיי מבלי להתחרט על כך.
מאיפה מתחילים? אולי מהסוף? אני, תל-אביב, מחנכת בשנת שבתון, סטודנטית לתואר שני במגמת תקשוב ולמידה, עורכת בלוג, כותבת פוסטים בעלי חשיפה לימודית ואישית... ואולי זו בעצם רק ההתחלה, התחלה של שינוי נוסף בחיי.
אז איפה הכל התחיל?
באמצע השנה שעברה, כאשר החלטתי לאזור אומץ ולערוך בחיי מספר שינויים, שלושה עיקריים, אך מכילים בתוכם עוד רבים נוספים.
הראשון, ההחלטה לצאת לשנת שבתון, לצד הרצון לחכות ולצאת ממקום שונה בחיי, ללא ידיעה מה אעשה ולאן תוביל אותי שנה זו ועם הרבה פחדים ותהיות...
השני, הרשמה לתואר השני, שוב לאחר לבטים ארוכים במה אעסוק במהלך השנה והפחד מפני הלא נודע לקראת חזרה לספסל הלימודים.
שינויים אלו היו מהפכנים לגביי. כן, לגבי חלקכם אולי מדובר במה בכך, עבורי היתה בכך החלטה משמעותית, אשר דרשה לא מעט תעוזה ובעיקר יציאה מהמסלול הכה מתוכנן של חיי שכבר בגיל 18 תוכנן היטב לפרטיו...
שינויים אלו, אשר התבררו מהר מאוד כצעד חכם ונכון, חושפים אותי להיבטים רבים חדשים בחיי ומובילים אותי היום למחשבות רבות לגבי עתידי ועיסוקי, ומעלים בי את הרצון בשינויים נוספים!
השינוי השלישי, הוא זה שמוביל אותי לכתוב פוסט זה בפארק הירקון בתל-אביב, השכרת דירה בתל-אביב. לאלו שלא יודעים אני (וזיו) חיים בשתי דירות מקבילות, האחת לאמצע השבוע, בגן יאשיה והשניה לסופי שבוע, בתל-אביב.
למה תל-אביב ואיך זה קשור? ראשית, השינוי, מעבר מהקיבוץ/מושב לעיר בעלת אינסוף אפשרויות וכה שונה בצורת החיים. שנית, החשיפה, כאן בתל-אביב אני יכולה להיות מי שאני, כאן אני יכולה לבחור מה תהה מידת החשיפה שלי מבלי שתהה לכך השפעה מיידית על כל היבט בחי, כאן אני לא שונה, כאן אף אחד לא תוהה ושואל שאלות לגביי, כאן לא מכירים אותי על כל היבט והיבט בחיי.
ואיך מתקשר כל זה לפוסט זה?
בשבועיים האחרונים מאז הצגת המשימה, אני עסוקה רבות בבלוג. בתחילה, הלחץ, חוסר ההבנה, המחשבה כי משימה זו תהה רק מטרד... היום, בעודי צועדת אל הפארק, החלו לצוץ במוחי מחשבות חיוביות על הבלוג, מחשבות על המקום בו הבלוג יכול לתרום לי בתהליך הלמידה וההוראה - הכיתתי והאישי. לאחרונה, אני עסוקה רבות בדברים שאכתוב בבלוג - מה אכתוב? איך אכתוב? מה תהה מידת החשיפה? כיצד אגרום לעניין ותגובה? עיקר עיסוקן של שאלות אלו הינו כיצד תסתכל הסביבה עליי ועל הבלוג. בימים האחרונים, כאשר מד הלחץ יורד, מתבהרת בפני התמונה כי בלוג זה מטרתו לשרת אותי בתהליך הלמידה ולא את הסביבה, וכאן מקומה של החשיפה ומידתה.
למה חשיפה ושינויים? כי אצלי הם הולכים יחד, השינויים שחלו בי השנה חשפו והביאו אותי למחוזות חדשים ויצרו בי מודעות מסוג חדש לגביי ולגבי סביבתי. חונכתי וגדלתי בסביבה בה החשיפה אינה דבר טבעי ואף להפך מכך. הבלוג הינו עוד שינוי בחיי, העוסק בתחום החשיפה, ואם אצליח להשתחרר מן החששות שמלווים אותה, בטוחה אני כי אוכל להרוויח רבות מתהליך זה על היבטיו השונים.
ולמה פארק הירקון? רק כאן בעודי יושבת עם הלפטופ שלי אף אחד אינו רואה בכך משהו שונה ואחר, אף אחר לא מרים גבה ותוהה "מה נסגר עם הבחורה?" רק כאן יכולה אני לשבת ולכתוב על שינויים וחשיפה באופן כה סימבולי...

2 תגובות:

  1. עפרה,
    מהכרותי איתך, ידעתי פחות או יותר על חלק מהשינויים שציינת, אולם, כעת, מקריאת הפוסט, אני מבינה עד כמה הם עמוקים, משמעותיים ומרחיקי לכת.

    נראה לי שלעבור את כל השינויים האלה כשאת מלווה בבלוג,זו הזדמנות נהדרת המאפשרת לך רפלקציה אחרת ומיוחדת.

    אני מאחלת לך שכל שינוי שתעשי, אז קודם שתהני מהדרך ומהתוצאה, אבל בעיקר, שתצליחי לבסס את השינויים, ותעשי את כל הדרך (לא תתייאשי / תיבהלי/ תתחרטי) עד שתהיי שלמה לעבור לצעד הבא.

    בהמשך לפוסט, אני מעבירה לך קישור לאתר המאפשר לך לכתוב לעצמך מייל לעתיד...
    http://www.2myself.org/

    במייל זה את יכולה להחליט לאיזה תאריך את כותבת אותו. ובתאריך המבוקש המייל יגיע אליך...

    נראה לי מאד מתאים הן לשינויים שאת עוברת והן לרפלקציה שאת מקבלת דרך הבלוג...

    המון המון הצלחה
    ממני מכל הלב
    נעמי

    השבמחק
  2. היי עופרה,
    נהניתי מאוד לקרוא על כל התהליך שאת עוברת, אני יכולה בקלות רבה להזדהות עם כל השינויים וההתרחשויות שעוברים עלייך, כמוני - כמוך, גם אני בשנת שבתון, יצאתי ממקום מאוד בטוח אל הלימודים.
    אני מאחלת לך ולכולנו שנצליח ושהבחירה שלנו אכן תוביל אותנו לפיתוח אישיולמחוזות חדשים.
    מיכל שפיז

    השבמחק